Tuesday, November 25, 2008

က်ေနာ္ ႏွင့္ဓမၼေကာက္ေၾကာင္း


လြန္ခဲ့ေသာ လက က်ေနာ္သည္ ပိဋကတ္ ေကာက္ေၾကာင္း ကို ေရးခဲ့ရာ ရွင္းျပရန္ အေၾကင္းေပါင္း မ်ားစြာ က်န္ရွိ ေနပါေသးမွန္း သိေသာ္လည္း စာေရးရန္ မအားလြန္း ျဖစ္ျပီး၊ ေနာက္က် ေနခဲ့ပါသည္္။ ထိုစာစုကို က်ေနာ္ ေရးရျခင္း အေၾကာင္းကို၊ က်ေနာ္ ရွငး္ျပ ခ်င္ပါသည္၊ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္က က်ေနာ့္ ဆီကို မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က ၊လက္ေဆာင္ ေပးလာေသာ စာအုပ္ေလး သည္ ပိဋကတ္ ေကာက္ေၾကာင္း ကို က်ေနာ္ ေရးျဖစ္ေသာ အေၾကာင္း တည္း။

Dhammakaya Foundation ,C.A, USA (2002) တြင္ ကမာၻ႕ ၀ိပႆနာ တရားျပ ဆရာၾကီး ဦးဂုိအင္ကာ ကို ဖိတ္ၾကား သျဖင့္ တက္ေရာက္ ေဟာေျပာေသာ မိန္႕ခြန္း အဖြင့္သည္၊ က်ေနာ့္ံရင္ကိုကုိင္လွုပ္လုိက္၏။ သံဃာ အားလံုးကို သံဃာဟု တတန္းစားတည္း ျမင္ေသာ ဆရာၾကီး ၏ မိန္႔ခြန္းနိဒါန္းည္ ပိ႗ကတ္ ေကာက္ေၾကာင္း ကို ေရးရန္ မီးစ ဟု ဆုိရလ်င္ အစ္ကိုၾကီး မင္းဒင္၏ ျဖစ္ပ်က္ ရွာပုံေတာ္ ခရီးသည္၊ ကိုသင္ကာကိုလူလ၊ ညီေလး အလွတရား နဲ႔ တျခားေသာ၊ စာဖတ္သူ အာလံုးသည္၊ ျငိမ္းလုလု ျဖစ္ေနေသာ၊ ထိုမီးစ၏ အားျဖည့္ ေလာင္စာ ဟု ဆိုပါလွ်င္………

ဆရာၾကီး ၏ ၾကည္ညို အားက်ဘြယ္ ေကာင္းေသာ မိန္႔ခြန္းကို က်ေနာ္ အနည္းငယ္ ေကာက္နုတ္ ျပ
ရလွ်င္၊ စာဖတ္သူမ်ား အက်ဳိးရွိမည္ ဟု ထင္ပါသျဖင့္ေကာက္ႏုတ္ တင္ျပရပါမူ….

Most venerable bhikku mahasamgha, lay disciples, devotees of the Buddha, Dhamma and Samgha, this is a really great occasion that we will meet here to pay respect all the Samgha.
We see here the wonderful spectrum, the rainbow’s spectrum of the Samgha from the different countries. They are all branches of the same tree.

ထိုသိို႔ အားလံုးေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ သူျမတ္ၾကီး အေပါင္း တို႔အား ခြဲျခားမႈ မရွိ တတန္းစားတည္း ထားရွိၾကည္ညိဳ နုိင္ေသာ ႏွလံုးသား ကို အက်င့္ တရားမပါပဲ မရႏုိင္ပါ ၊တကယ္ က်င့္ျပီး တကယ္ သိလာ ေသာ “အနိစၥ” တရားကို မသိေသး သမွ် ကာလ ပါတ္လံုး ၊ဗုဒၶ သည္ လည္းေကာင္း၊ တရားေတာ္ ၏အခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို လည္းေကာင္း ဒ႑ာရီ ဆန္သည္ ဟု မွတ္ယူရင္း ၊ပယ္လိမ့္ ေပမည္။

စင္စစ္ ဗုဒၶကို လည္းေကာင္း ၊ဗုဒၶ၏ သင္ၾကား ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေသာ တရားေတာ္ ကို လည္းေကာင္း ဖီေလာ္ဆိုဖီ သက္သက္ မွ်ျဖင့္ ခ်ည္းကပ္ပါက၊ အမွန္ကို သိရလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု၊ က်ေနာ္ ေျပာ၀ံ့ပါသည္။

ထို ယူဆခ်က္ ကို သက္ေသ ျပရန္အတြက္ ၊က်ေနာ္သည္ ကမာၻ႕ဗုဒၶ၀ါဒ ပညာရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္ေသာ Dr.K.Sri Dhammananda ၏ က်မ္းစာ တစ္အုပ္ ျဖစ္ေသာ The Aim And Way Of Life အခန္း ႏွစ္ မွ စာပိုဒ္ တစ္ခ်ဳိ႕ကို ေကာက္ႏုတ္ ရပါလိမ့္မည္။

This method is also variously known as the Middle-path, a righteous way of life, and ethico-philosophical system, a do-it-yourself method and also can be introduced as a path of freedom and reason.

အထက္ ေဖၚျပပါ စာပိုဒ္တြင္၊ က်ေနာ္သည္ do-it-yourself method ဟူေသာ စကားကို “ကိုယ္တိုင္ က်င့္မွ သိႏုိင္ေသာ နည္း” ဟုဘာသာ ျပန္ပါမည္၊ အမွားဟု ဆိုလ်င္ က်ေနာ့္ တာ၀န္သာ ျဖစ္၏။ ထိုစကား သည္ ၊ဗုဒၶနဲ႔ ဓမၼကို ယုတၱိေဗဒ သို႕ ဒႆနစံနစ္ တစ္ခုတည္းျဖင့္ ခ်ည္းကပ္ ေလ့လာ ေနၾကေသာ အေနာက္တိုင္း ပညာရွင္ တခ်ဳိ႕ သိသင့္၊ သတိမူမိ သင့္ပါသည္။

ကိုသင္ကာ ဆိုခဲ့ေသာ ဆရာၾကီး ဦးေအးေမာင္ ၏ က်မ္းစာအုပ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား က်ေနာ့္ ဆီတြင္ ရွိပါသည္။ အလြန္ ေကာင္းပါသည္၊ ေလးစာဘြယ္ ျဖစ္သည္၊ ထိုစာအုပ္ ကိုလြန္ခဲ့ေသာ ႏစ္ကရာ ျပည့္ စာအုပ္ တိုက္က ျပန္ထုပ္သည္ မစြန္ပါ၊ ဆရာၾကီး ၏ မူလစာ မ်ားကို ျဖတ္ညွပ္ လုပ္ထားသည္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သည္ ၊မထုတ္ခ်င္ လ်င္ မထုတ္နဲ႕။ ထုတ္ေ၀မည္ ဆိုလည္း မူလ အတိုင္း ျဖစ္သင့္၊ ျပန္လည္ ထုတ္ေ၀သင့္ပါသည္။

ဆရာၾကီးက ထိုစာအုပ္ တြင္ အေနာက္တိုင္း သုေတသီ ပညာရွင္ မ်ား၏ ေဖၚျပခ်က္ မ်ားနဲ႔ ျမန္မာ ပညာရွင္ မ်ားထဲမွ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီး နွင့္ ဆရာၾကီး ဦးေရႊဇံေအာင္ တို႔၏ က်မ္းမ်ားကို ကိုးကားေၾကာင္း ေရးခဲ့သည္၊ ေကာင္းပါ၏္။

သို႕ေသာ္ အေနာက္တိုင္း သုေတသီ တခ်ဳိ႕က လက္မခံေသာ ဒ႑ာရီဆန္ သည့္ အေၾကာင္း အရာ မ်ားကို ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီ ဆရာေတာ္ၾကီးက လက္ခံ၏၊ ယံုၾကည္၏၊ ထိုသို႔ လက္ခံသည့္ အတြက္လည္း၊ ဆရာေတာ္ၾကီး ေရးသား စီရင္အပ္ ေသာ စက္ပရိတ္ အေတာ္ မ်ားမ်ားတြင္ “စၾကာၤ၀ဠာ ကမာၻေျမမိုး တျဖန္းျဖနး္ က်ဳိးမွ်” ဟူေသာ တန္းခိုးေတာ္ ဆိုင္ရာ အမြမ္းကို ထည့္ခဲ့ဟန္ တူသည္။

ေ၀ဘူ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ေျပာဘးူ သည္ကို မွတ္ရ သမွ် ျပန္ ေျပာျပရ လွ်င္ “ ဒို႔မ်ားကို ဟိုလက္နက ္ဒီလက္နက္နဲ႕ ပစ္မယ္ လို႔ေျပာေန ၾကတယ္ ၊ဒါေပမဲ့ ဒို႔မ်ားက၊ ဒီေန႕ ရပ္ေဟ့ ဆိုရင္ေတာ့ အကုန္ ရပ္ရမယ္” ဟု ေျပာတာကို တိတ္ေခြ နာရဘူး ဖတ္ရဘူး ပါသည္၊။

ထိုေနရာတြင္ က်ေနာ္ အေနာက္တိုင္း သုေတသီ မ်ားကို အျပစ္ ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ပါ၊ဗုဒၶ ၀ါဒကို ၊ဘုရာ.းအလိုေတာ္က် လက္ခံ ေရးသား ေသာ အေနာက္ဖက္ ပညာရ်င္ တခ်ဳိ႕၏ စာမ်ားကို က်ေနာ္ လက္လွမ္း တမွီ ဖတ္ဖူးပါသည္၊။

က်ေနာ္ တို႔ ျမန္မာ့ ဗုဒၶ၀ါဒ ပညာရွင္ ၾကီး မ်ားသည္၊ ဓမၼကို ခ်ည္းကပ္ ရာတြင္၊ ၀ိဇၨာ(အသိ)နဲ႕(စရဏ)အက်င့္ကို ထပ္တူ ေပါင္းစည္း ခ်ည္းကပ္ျပီး အေနာက္ ပညာရ်င္ အေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ ၀ိဇၨာ (အသိ) တစ္ခု တည္းျဖင့္ ခ်ည္းကပ္ ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါမည္။
မည္သို႔ေသာ ခ်ည္းကပ္နည္း က ပိုေကာင္းသည္ ဆိုသည္ ကိုမူ မိမိဘာသာ ဆံုးျဖတ္ ရပါလိမ့္မည္။

ဆက္ရန္……

4 comments:

su wai said...

တန္ဖိုးရွိတဲ႔ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကို္ယ္႔အျမင္ကိုလဲ ေဆြးေႏြးျပထားတာ ဗဟုသုတ ရေစပါတယ္။ do-it-yourself method ကို ဘာသာေရးအရ ေျပာမယ္ဆို “ကိုယ္တိုင္က်င့္မွသိႏုိင္ေသာနည္း” လို႔ ဘာသာျပန္တာ မမွားဘူးထင္ပါတယ္။

ma7!A^sith4nm4ysi*tha~ said...

ဥပသကာ .. သုိ ့။

အေနာက္တုိင္းပညာရွင္အခ်ဳိ ့ က အေတြးအေခၚရွဳေဒါင့္မွ ခ်ည္းကပ္သကဲ ့ သုိ ့ အခ်ဳိ ့ပုဂၢိဳလ္တို ့ လက္ေတြ ့ တံခါးေပါက္မွ ခ်ည္းကပ္ႀကသည့္ နည္းကုိ ဆက္လက္ေစာင့္ ေမ်ွာ္ ဖတ္ရွဳလုိပါသည္။ဆက္လက္ေရးသားရန္ ထက္သန္စြာ တိုက္တြန္းပါသည္။
မင္းဒင္

အလွတရား said...

အကုိေရ

တရားအားေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ
သံဃာ ေတာ္မ်ားကုိဖူးရရင္ လက္အုပ္တခ်ီခ်ီနဲ႔ၾကည္ညဳိျပီး
ေနတယ္ လုိ႔ဆုိတဲ့ ၾကားဖူးထားတဲ့ စကား။

ဆရာၾကီးဂိုအင္ကာရဲ႔မိန္႔ခြန္း။

********
တရားအားထုတ္လုိ႔ တရားေတြ အားေကာင္းရင္ အမွန္တကယ္ပဲ သံဃာေတြကုိ ၾကည္ညိဳစိတ္ေတြ ျပင္းျပလာတတ္တဲ့ သူေတြ ကုိေတြ႔ဖူးပါတယ္။

တရားအားျပန္က်ေတာ့ ၾကည္ညိဳစိတ္လည္း ျပန္က်သြားတတ္တယ္။

ခုိင္ျမဲရင္ေတာ့ ဒီလုိဘယ္က်ေတာ့မလဲ။

စာခ်ည္းဖတ္ေနတဲ့သူကေတာ့ ဒီလုိၾကည္ညိဳစိတ္ေတြ ျဖစ္နုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာသိအားျဖင္ျဖစ္တဲ့ ဲံ့္ၾကည့္ညိဳစိတ္ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ သိပ္အားမေကာင္းလွဘူး။

ဒီေတာ့ ကုသုိလ္ေတြ၇ဖုိ႔ အခြင့္အေရးဆုံးရွူံးရပါတယ္။
ရခဲတဲ့ လူ႔ဘ၀ကို ရျပီးမွ အခြင့္အေရးဆုံးရွူံးတဲ့ အတြက္ ပုိျပီး သတိထားစရာပါ။

ေနာက္ အားမထုတ္တဲ့ သူဟာတရားရဖုိ႔ ဆုိတဲ့ အခြင့္အေရးလည္းဆုံးရွူံးရပါတယ္။
ပါ၇မီ ျဖစ္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးလည္း ဆုံးရွူံပါတယ္။

ဒါကေတာ့ ၀မ္းနည္းစရာပါပဲ။ သုိ႔ေသာ္လည္း စရုိက္ ၀ါသနာ ပါရမီ အေလ်ာက္ ဒီလုိပဲ ကြဲျပားတတ္ တာဟာ ဓမၼတာပါပဲ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဖာ္ျပရမွာကေတာ့ တတ္နုိင္ သူမ်ားတာ၀န္ပါပဲ။ ခုလုိ ေဖာ္ျပခြင့္ရတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးမ်ားစြာျျပဳျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပုိစ့္ကုိ ေစာင့္ေနပါတယ္။ အဆင္ေျပခ်မ္းေျမ႔ပါေစခင္ဗ်ား။

သုခရိပ္ said...

အသိနဲ႔ အက်င့္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကတာ၀န္ပါ။ ဒီတရားကိုမွ မသိရင္ အားလံုးဟာ မယံုႏိုင္စရာေတြပါပဲ။ စာေကာင္းေတြအတြက္ေက်းဇူးပါ။