Wednesday, November 5, 2008

ေမေလးသို႔ေပးစာမ်ား(၅)သို႕(ပိဋကတ္ေကာက္ေၾကာင္း)



ေမေလး

ငါတို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာ ေတြဟာ ငါတုိ႕ ေျပာေန ၾကတာဟာ တေလာကလံုး အတြက္ အေရးၾကီးတယ္လို႕၊ ငါ မေျပာရဲ ေပမဲ့ မာယာကင္းတဲ့ အလင္းဆံုး လူ ျဖစ္ေအာင္ သြားတဲ့ လမ္းစဥ္ တစ္ခု အတြက္မွာေတာ့၊ ငါေျပာခဲ့ တာေတြဟာ၊ သဲတစ္မႈံ ေလာက္ေတာ့ အေထာက္ကူ ျပဳပါလိမ့္မယ္ ေလ၊ ဟုတ္တယ္ေနာ။္ ေမေလးေရ ..ငါတို႔ အသိပညာ ကို ခ်ဲ႕ထုတ္ ရမယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ ဒီ အသိပညာ ေတာင္ပံ မပါ ဘဲ အျမင့္ဆံုး ကို ငါတို႔ မပ်ံနုိင္ဘူးေလ၊ ပ်ံမဲ့ ပ်ံေတာ့လည္း ေယာနသံလို အျမင့္ဆံုးကိုပဲ ပ်ံတက္ရမွာ ဒီတို႔ငါတို႔မွာအင္အားျပည့္တဲ့ေတာင္ပန္တစ္စံုေတာ့လိုလိမ့္မယ္၊ဖန္းဆင္းလိုမရဘူးဟ၊ ဒါကို ငါတို႕
ကိုယ္တိုင္ က တည္ေဆာက္ ရမယ္။ ဘယ္သူမွ လာျပီး ေရာ့အင့္ လ၊ို႔ မေပးဘူး၊ အသိပညာ နဲ႔အ တတ္ ပညာ ေတာင္ပန္ တစ္စုံေလ၊ ဒီေတာင္ပံ တစ္စုံရဲ႔ ေဖါင္ေဒးရွင္း က၊ အေၾကာငး္နဲ႕ အက်ဳိးကို ရွာေဖြျခင္း ပဲ၊ ဥပမာ အေၾကာင္းရာ တစ္ခုကို ငါတို႕က ေကာင္းတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္၊ ေကာင္းရတဲ့ အေၾကာင္း အရင္းက ိုရွာဖို႔၊ ဘယ္လို ေကာင္းတာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ရဲရဲ ေမးဖို႔ မေမ့သင့္ဘူး၊ ဘာ ေၾကာင့္ ေကာင္းတာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ကိုလည္း သတိရသင့္ ပါတယ္၊ ရမ္းျပီး ေကာင္းေန သမွ်ေတာ့ ငါတို႔ဟာ ေတာင္ပံ ရွိျပီး မပ်ံႏုိင္တဲ့ ငွက္ကုလားအုပ ္ပဲ ျဖစ္မယ္ေနာ္၊ အဲလိုပဲ မေကာင္းဘူး ဆိုႈ္ေတာ ့ဒီ မေကာင္းရတဲ့ အေၾကာင္း ကိုေတာ့ ရွာသင့္ သိသင့္ ပါတယ္ေနာ၊ ဒီေတာ့ ငါတို႔ ငွက္ကုလားအုပ္ လား ေယာနသံလား၊ စိတ္ၾကိဳက္ ေရြးျပီး ေလွ်ာက္ပါ။

အျမင့္ ပ်ံခ်င္ေတာ့ ပင္ပန္းတယ္ဟ၊ အစုန္လမ္းက အားမစိုက္ရဘူး သက္သာတယ္၊ အဆန္လမ္း ကေတာ ့အားစိုက္ ရတယ္ေလ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေလာက ေကာင္းက်ဳိး အတြက္ သံသရာ ယစ္ပလႅင္ မွာ စေတး ပစ္ရဲတ ဲ့သတိၱရွိရမယ္ ေမေလး၊ ေလာက အက်ဳိးနဲ႔ ကိုယ့္အက်ဳိး ယွဥ္လာရင္..ငါ ေျပာခ်င္တယ္ဟာ …ငါတို႔ကိုယ္ ငါတို႔ ေမ့ပစ္လိုက္ပါ၊ လို႔ေနာ္ သတၱိ ေမြးပါ ခေလးေရ ကိုယ့္အတၱ ကို၊ ကိုယ္ ေမ့ပစ္ဖို႔ေလ၊ ေမ့ပစ္ဖို႔ မၾကဳိးစား နိင္ေသးပဲ တခါတည္း သတ္ပစ္ဖို႔ ၾကိဳးစား ေနတာဟာ ငါတို႔ သာမန္လူ အတြက္ အဆင့္ကို က်ာ္တက္ ေနတာပါ၊ အစဥ္အတိုင္း ေလွ်ာက္ရမဲ့ လမ္း တစ္ခုကို ျဖတ္လမ္းကေန သြားေန တာပါေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီ ျဖည့္က်င့္ လာၾကတဲ့ ပါ၇မီ ရွင္ ေတြ ကေတာ့ ရၾက ပါလိမ့္မယ္ေလ၊ ျဖတ္ေက်ာ္ ႏုိင္တဲ့ ညဏ္ကပါျပီးသားကိုး၊ငါတို႔လိုသာမန္လူ ေတြ အတြက္ ကေတာ့၊ အစဥ္အတိုင္ ေလွ်ာက္တာ ေကာင္းပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ေမေလးေရ..

ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမ တရားေတာ္ ေတြဟာ၊ ၾကီးက်ယ္ ခ့ံံညား ဆန္းျပား လြန္းေတာ့၊့ အတိမဟာ ဂ မၻီရ ပါ၊ လိုက္ေလ နက္ေလ ဆန္းျပားေလ၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေတာ္ ေတြကို ပိုျပီး ၾကည္ညို လာေလပဲ၊ ငါလည္း တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေလး ၾကိဳးစား ၾကည့္ေတာ့၊ ငါတို႔ တိုင္းျပည္မွာ ေဖၚျပမႈ နည္းတဲ့ တစ္ ျခားေသာ ပိဋကတ္ ေတာ္ေတြကို သြားေတြ႕တယ္၊ ဘာေတြလဲ ဆိုေတာ့၊ ငါတို႔ ဘု၇ားရဲ႕ စကားေတြ ကို စုေဆာင္း ထားတာ၊ ပါဠိ ပိဋကတ္ေတာ္ အျပင္ ေနာက္ထပ္ သိရ တာကေတာ့

သကၠဋပိဋကတ္ေတာ္
တိဗက္ပိဋကတ္ေတာ္
တရုပ္ပိဋကတ္ေတာ္
မြန္ဂိုလိယံပိဋကတ္ေတာ္
မန္ခ်ဴးရီးယားပီဋကတ္ေတာ္

ဆိုျပီးေတာ့ ဘာသာ ေျခာက္မ်ဳိး ရွိေၾကာင္းကို ေတြ႔ရတယ္ ေလ၊ဒါေပမဲ့ မြန္ဂိုနဲ႕မန္ခ်ဴးရီးယား မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္ ေတြက၊ တရုပ္နဲ႔ တိဗက္ ပိဋကတ္ေတာ္ ေတြက ဘာသာျပန္ က်မ္းေတြ ျဖစ္ေနေတာ့၊ သီးျခား မေရးရင္လည္း ရပါတယ္။

က်န္တဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္ ေလးမ်ဳိ္း အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ ေျပာရရင္ေတာ့။

ပါဠိပိဋကတ္ေတာ္
ဒါက ျမန္မာျပည္မွာ ရွိျပီးသားအမ်ားစုလည္းသိျပီးသားေလ၊သိသင့္သေလာက္ေတာ့ေရွ႕ကစာ မွာနည္းနည္း ေရးျပခဲ့ျပီးျပီ ေလေနာ္။

သကၠဋပိဋကတ္ေတာ္(ဟိနယာနဂိုဏ္းသံုး)
ဒီေနရာမွာ နည္းနည္းေလး ေျပာခ်င္တာက အစက ေထရ္ရ၀ါဒကို ဟိနယာန လို႔ အသိမ်ားတယ္။ ေနာက္ ဟိနယာန တဂုိဏး္ ထပ္ကြဲ လာတဲ့အခါ၊ မူလ ဟိနယာန ဟာ(ေထရ၀ါဒ) ျဖစ္လာတာပါ ။ ဒီအစဥ္ အဆက္ ေဆာင္လာတဲ့ ပါဠိ ပိဋကတ္ ေတာ္ေတြဟာ၊ ေရွးက သံဃာေတာ္ ျမတ္ၾကီး ေတြက လံုး၀ မယြင္းေအာင္ အသက္နဲ႔ လဲျပီး သယ္ေဆာင္ လာခဲ့ၾကလို႔ ငါတို႕ အခု ပူေဇာ္ ႏုိင္တာ ပါေနာ္။ ငါတို႕ ရခဲ့တာဟာ အမွန္ကန္ဆးုံ ပိဋကတ္ပါ၊ ဘုရားေဟာ စင္စစ္ပါ၊ ေက်းဇူးၾကီးလွတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ ေလ။

ဒီကေန ခြဲထြက္သြားတဲ့ ဟိနယာန ၈ိုဏး္သား ေတြက်ေတာ့(သဗၺာထိ၀ါဒ) ဂုိဏး္ က်ေတာ့ ပိဋကတ္္ေတာ္ ေတြကို အကုန္လံုး သကၠဋ လို ျပန္ေတာ့ တာပဲ၊ အဲဒီလို ျပန္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ကို ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စာက ရွည္ေန လိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ လာမဲ့စာေတြမွာ ေျပာမယ္ေလ ။ အဖြင့္အဌကထာ က်မ္းေတြလည္း သကၠဋလုိ ျပန္ခဲ့တယ္ေလ၊ ကေန႕ေခတ္မွာ မူရင္း သကၠဋ ပိဋကတ္ေတြ မေတြ႕နိင္ေတာ့ သေလာက္ ျဖစ္ေနျပီ၊ ဒါေပမဲ့ မူရင္းအတိုင္း မဟုတ္ပဲ၊ ဒီက ဘာသာျပန္ ထားတဲ့ တရုပ္ ပိဋကတ္၊ တိဗက္လို ျပန္ထားတဲ့ ဒီက်မ္းစာက ရိွေနတံုးပဲ လို႔ သိရတယ္။ အဲလို ဂိုဏး္ ခြဲထြက္ ျခင္းဟာ ၊မဟာယာန နဲ႔ ေထရ၀ါဒရဲ႕ကြဲျပားလာျခင္း ရဲ႕အစလို႕ ဆိုႏုိင္တယ္။

အခု ေျပာျပတဲ့ ဟိနယာန ဂိဳဏ္းမွာ ေထရ၀ါဒ လိုပဲ ၀ိနည္း၊ သုတၱံ၊ အဘိဓမၼာ ဆိုျပီး ပိဋကတ္ သံုးပုံရွိ ေနေပမဲ့ သုတံၱ့နဲ႔ ၀ိနည္း ပိဋကတ္က၊ ေထရ၀ါဒနဲ႕အရမ္း တူေပမဲ့၊ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ ကေတာ့ လံုး၀ ကြဲျပား ေနတယ္၊ ဘာလဲ ဆိုေတာ့ အဘိဓမၼာ(ရ)က်မ္းျခင္း တူေပမဲ့၊ ေထရ၀ါဒက လက္ခံထားတဲ့ ကထာ၀တၳဳကို သူတို႕က ပယ္တယ္၊ ျပီးေတာ့ ့ဒီဂိုဏ္းက ပညာရွင္ေတြက အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ဟာ ဘုရားေဟာ စင္စစ္ မဟုတ္ဘူး၊ တတိယ သဂၤါယနာ မတင္မီ အခ်ိန္ ေလာက္မွာ ေရးတယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ တာလဲ ပါတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က ္ကေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒမွာ ဂိုဏ္းေတြ ကြဲလာေတာ့၊ ဂိုဏ္း အသီးသီးက ပညာရွင္ ေတြက မိမိတို႕ ဂုိဏး ္ထဲကို၊ ယႏၱရ၊ တႏၱရ၊ ျဗဟာၼဏ ေတြ ေရာယွက္ လာမွာ စိုးတာေၾကာင့္ ခက္ခဲ နက္နဲတဲ့ ဒီအဘိဓမၼာ က်မ္းေတြကို ေရးတယ္လို႔၊ ဒီ ဂိုဏ္းသား ေတြက ယံုတယ္၊ သာသနာ သကၠ၇ာဇ္ (၁၀၀)ေက်ာ္ (၂၀၀) မွ ေပၚလာတယ္ လို႔လည္း ဆိုတယ္။ အလားတူပဲ မဟာယာန ဂိုဏ္းသား ေတြကလည္း ငါတို႔မွာ ရွိေနတဲ့ အဘိဓမၼာ က်မ္းကို ဘုရား ေဟာတာ မဟုတ္ဘူးလို႕ ေျပာဆို ယုံၾကည္ၾကတယ္ ေလ။ လက္ခံတဲ့ ဂိုဏ္းေတြ ရွိတာေပါ့။ ေနာက္စာ ေတြမွာ ေျပာမယ္ ေတာ္ ျပီ။ ၊ျပီးေတာ့ သဗၺထိ၀ါဒီဂုိဏး္က လက္ခံတဲ့ အဘိဓမၼာက်မ္းေတြ အေၾကာင္းလည္း ေျပာမယ္ေလ။

ငါ့အျမင္ကို ေျပာမယ္ေနာ္၊ ဘာျဖစ္လို႕ လဲ ဆိုေတာ ့ဒီအဘိဓမၼာ တရားရဲ႕ နက္နဲပုံက စာဖြဲလို႕မရ ေတာ့ဘူး ေလာက၇ဲ႕ အျပင္ဘက္ ေရာက္သြားျပီ၊ တတ္ခ်င္ရင္ သင္လို႔ ရေပမဲ့ တကယ္ သိခ်င္ရင္ ေတာ့ ခႏၶာနဲ႕ သင္ညဏ္ တင္ေပးမွ ျဖစ္မွာပါ ..ငါသိသေလာက္ေလး ေျပာတာေနာ္၊ ငါဟာ ဘာမွ ဟုုတ္ဘူးဟ၊ နင့္ကို ေတာ္ေစ တတ္ေစ ခ်င္တဲ့ သာမန္လူ ပါပဲ။

ဥပမာ …ဒီအဘိဓမၼာ ထဲမွာ ပါတဲ့ မဟာပဌန္း ေဒသနာေတာ္မွာ၊ စိ္တ္ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံုကို ေျပာထား တာေလ၊ တကယ္ေတာ့ သိေနျပီးသား ေတြပဲ၊ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္တာ၊ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ ျဖစ္တာေတြဟာ သိမ္ေမြ႔လြန္းတဲ့ နာမ္တရား စိတ္ရဲ႕ အလုပ္ပါေလ။

ပ်င္းေနျပီလား ေမေလး? သည္းခံျပီး ဖတ္ပါဟာ၊ ငါေျပာခဲ့ သလိုေပါ့၊ ငါတို႕ရဲ႕ အသိနဲ႕ ပညာကို ကန္႔သန္႔မႈ ေဘာင္ကို စျပီး ခ်ိဳးဖ်က္မဲ့ “အသိညဏ္ ေတာ္လွန္ေရး” တစ္ခုကို လုပ္မွ ျဖစ္မယ္ေလ၊ မ ဟုတ္ရင္ က်န္ခဲ့ ၾကမွာပါ၊ ဟုတ္ျပီေနာ္။ ငါလည္း တတ္နိင္ သေလာက္ ေျပာျပ ေနမွာပါ၊ ငါတို႔တစ္ေတြ အတူတူ ပိဋကတ္ေတာ္ ေတြကို ဆက္ၾကည့္ ၾကမယ္၊ ဒီလိုမွ ငါတို႔ ရထားတဲ့ အလြန္ မွန္ကန္တဲ့ မူရင္း ပိဋကတ္ ေတာ္ေတြကို၊ ပိုျပီး တန္ဖိုး ထားတတ္ လာမွာပါေလ။

ဒီေတာ့ ခုနက စကားကို ျပန္ဆက္ ရရင္၊ စိတ္အလုပ္၊ စိတ္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ စဥ္ကို ေဟာထားတဲ့ အဘိဓမၼာက်မ္း ေတြကို မဟာယာန ဂုိဏ္းသား ေတြ လက္မခံ နိင္တာ မဆန္းဘူးေလ၊ ေမးစရာေတြ ကရွိလာ တယ္၊ ဘာလဲ ဆိုေတာ့… .မဟာယန ေတြမွာေကာ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္ေတြ မရွိဘူးလား ဆိုရင္ ရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတိ္ု႕ ရွိတာက သီလနယ္နဲ႔ သမာဓိ နယ္မွာ လမ္းက ဆံုးေနတယ္၊ ပညာ နယ္ကို သြားဖို႔က၊ ၀ိပႆနာ ညဏ္ မဆိုက္ပဲ မျဖစ္ဘူးေလ၊ ဒီအဘိဓမၼာ ကို ေဟာထား တာက ၀ိပႆနာ ကိုပြားျပီး ျဖစ္လာတဲ့၊ မဟာ၀ဇီရ ညဏ္ေတာ္ နဲ႕ငါတို႔ ဘုရား ေဟာခဲ့တာ၊ ဟုတ္ျပီ က်မ္းအားျဖင့္ ျပဳစုတဲ့ပုဂၢဳိလ္ ေတြ ကလည္း မဟာ၀ိပႆနာ ပညာကို လမ္းဆံုး လိုက္ထားျပီး တဲ့ လူျမတ္ေထရ္မြန္ သံဃာေတာ္ ေတြ၊ ဘဳရားေဟာ မဟုတ္ပဲ ဘုရားေဟာလို႔ မုသာ၀ါဒ ကံကို စိတ္နဲ႕ေတာင္ က်ဴးလြန္မွာ မဟုတ္္ဘူးေလ၊။

အလားတူပဲ မဟာယာန ကိုယ္ေတာ္၊ ရဟန္းေတာ္ ေတြထဲမွာ ေရာ လူေတြ ထဲမွာပါ၊ ကိုယ္က်င့္ သိကၡာကို တန္ဖိုးထားျပီး၊ သူတို႕ယံုၾကည္ရာ သံသရာ ထြက္ရပ္ကို၊ လိုက္ေန သူေတြ၊ ဧကစာရီ က်င့္ေန သူေတြ ရွိေန ေသးတယ္ေလ၊ ကေန႔ ေခတ္သိပၸံက မေျပာနိင္ေသးတဲ့ နက္နဲ႔တဲ့ ေလာကီၤ သမထ ပညာရပ္ေတြ ရွိေန ေသးတယ္ ေလ၊ေနာက္စာေတြ မွာေတာ့ အခန္႔သင့္ရင္ ရွင္းျပႏုိင္ေကာင္းပါရဲ႕။

ေမေလးနဲ႕တကြအားလံုး
ႏွလံုးစိတ္၀မ္းျငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။

8 comments:

လူလ said...

မဂၤလာပါ ကိုဥပသကာ

ဖတ္ရွဳ႔သြား၏။။
ပါဠိပိဋကတ္ေတာ္
သကၠဋပိဋကတ္ေတာ္
တိဗက္ပိဋကတ္ေတာ္
တရုပ္ပိဋကတ္ေတာ္
မြန္ဂိုလိယံပိဋကတ္ေတာ္
မန္ခ်ဴးရီးယားပီဋကတ္ေတာ္
ေျခာက္မ်ဳိးရွိတာကို အခုမွ သိတယ္။ မဟာ ယာန နဲ့ ေထရ ၀ါဒက မည္သည့္ေနရာ၊ မည္သည့္ သေဘာထား၊ မည့္သည့္အတြက္၊ ကဲြသြားသည္ကို ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ထပ္ရွင္းျပေပးပါလား။။

ေတာင္ပံမပါတဲ့ ငွက္ကုလားအုပ္ ျဖစ္ေနလို့ပါ။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ...

အလွတရား said...

"ဒီဂိုဏ္းက ပညာရွင္ေတြက အဘိဓမၼာပိဋကတ္ဟာဘုရားေဟာ စင္စစ္မဟုတ္ဘူး၊တတိယသဂၤါယနာမတင္မ၊
ွီအခ်ိန္ေလာက္မွာေရးတယ္လို႔ဆုံးျဖတ္တာလဲပါတယ္ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့၊ ဗုဒၶ၀ါဒမွာဂိုဏ္ေတြကြဲလာေတာ့၊ ဂိုဏ္အသီးသီးကပညာရွင္ေတြက မိမိတို႕ဂုိဏ္ထဲကို၊ယႏၱရ၊တႏၱရ၊ျဗဟာၼဏေတြ ေရာယွက္လာမွာစိုးတာေၾကာင့္ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ဒီအဘိဓမၼာက်မ္းေတြကိုေရးတယ္လို႔၊
ဒီဂိုဏ္သားေတြကယံုတယ္၊ သာသနာသကၠ၇ာဇ္(၁၀၀)ေက်ာ္ (၂၀၀)မွေပၚလာတယ္လို႔လည္းဆိုတယ္။ အလားတူပဲမဟာယနဂိုဏ္သးေတြကလည္း ငါတို႔မွာရွိေနတဲ့အဘိဓမၼာက်မ္းကို ဘုရားေဟာတာမဟုတ္ဘူးလို႕ေျပာဆိုၾကတယ္။"

အေကာင္းဆုံးေထာက္ျပသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
ပါေမာကၡဦးေအးေမာင္ကလည္း အဘိဓမၼာ ဟာဘုရားေဟာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္ျပီး သူ႔ရဲံ (ဗုဒၶ၀ါဒ--နာမည္အစုံကုိ ရုတ္တရက္ စဥ္းစားမရ) စာအုပ္မွာေရးခဲ့ ဖူးတယ္။ အဲဒီစာအုပ္မွာ အမွားေတြ ေထာင္နဲ႔ခ်ီျပီးပါေနတယ္။ သိပ္လည္း အေရးမၾကီးလုိ႔ ဆရာေတာ္မ်ား မေျဖရွင္းၾကတာပါ။ အေနာက္တုိင္းက ပုဂၢိဳလ္ အခ်ိဳ႔ကလည္း အဘိဓမၼာဟာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္ ယူဆတဲ့ အတြက္ မေလ့လာဘဲ ေနျပီး မ်ားစြာနစ္နာ ၾကရပါတယ္။

သုတၱန္ ၊၀ိနည္းေတြရဲ့ အာေဘာ္ ကုိ အဘိဓမၼာ မေလ့လာဖူးပဲ မသိနုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဘိဓမၼာ ဟာ စြမ္းရင္ စြမ္းသေလာက္ေလ့လာ အပ္တဲ့ တရားပါ။

မဟာယာန အပါအ၀င္ ေထရ၀ါဒ မဟုတ္တဲ့ အျခားေသာ ဗုဒၶဘာသာႏႊယ္တဲ့ ဘာသာမ်ားဟာ အေတြးအေခၚ (ဒႆန)အဆင့္မွာပဲ ရပ္ဆုိင္းကုန္ျပီး မဂၢင္ရွစ္ပါးကုိ စနစ္တက် လမ္းညႊန္ျပသ ေပးနုိင္မဲ့ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းေတြ မရွိရွာၾကေတာ့ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ ဘာသာ၀င္ေတြဟာလည္း ကမၼႆကတာ အဆင့္မွာပဲ ရပ္ဆိုင္းကုန္ျပီး တရားအားထုတ္ဖုိ႔ မျဖစ္နုိင္တဲ့ အေျခအေန ရွိ ေနၾကရပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာမွာမွ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ရတာ အင္မတန္ ကံေကာင္း ျပီး အေလးထား ဖြယ္ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ခင္မင္လ်က္

ခြန္ျမလိႈင္ said...

မဟာယာနေတြက ၀ိပသနာ ဥာဏ္ မဆိုက္တာ အေၾကာင္း ရွိတယ္ ခ်မ္းေျမ႕ ရိပ္သာမွာ မဟာယာန သီလရွင္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ၾကီး လာအားထုတ္ ဖူးပါတယ္။ သမထ လုပ္လြန္းလို႕ သမာဓိ လြန္သြားတာ ပညာ ျဖစ္မလာေတာ့ဘူး။ ဘုရားရဲ႕ လမ္းစဥ္ ျဖစ္တဲ့ မဇၥ်ိမ ပဋိပဋာ ဆိုတဲ့ အတိုင္း သီလ၊ သမာဓိ၊ သတိ အားလံုး မွ်ေနမွ ပညာဥာဏ္ျဖစ္တာ။ သီလ အေျခခံ ေကာင္းေပၚ မွာ သတိ၊ သမာဓိ၊ ညီမွ ပညာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႕က သမာဓိ လြန္တယ္။ စိတ္က ၿငိမ္လြန္းေနေတာ့ စိတ္ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္ လႈပ္ရွားမႈကို ပညာေပၚ တင္မၾကည့္ တတ္ ဘူး။ စိတ္ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံုကို ဥာဏ္မွာ မထင္ႏိုင္ေတာ့ သူတို႕လုိ လူမ်ိဳးက စိတ္ရဲ႕အေၾကာင္း အေသးစိတ္ ေဟာတဲ့ အဘိဓမၼာကို ဘယ္ယံုမလဲ။ သူ႕ခမ်ာ စိတ္ညစ္ ၿပီး ျပန္ေတာ့မယ္ အလုပ္မွာ ေရႊဥမင္ ေတာရ ဆရာ ေတာ္ ဘုရားၾကီးနဲ႕ ေတြ႕ၿပီး စိတ္ေတြရ႕ဲ သေဘာ သဘာ၀ ကို ကၽြမ္းက်င္ ႏိုင္နင္း လြန္းတဲ့ ဆရာေတာ္ ၾကီးက လမ္းညႊန္မွ တရားေတြ႕ သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဥာဏ္မမီတိုင္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႕ အလြယ္ မေျပာမိ ဖို႕ အသိတရား ရလိုက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ခ်မး္ေျမ႕ ဆရာေတာ္ကို မပုတ္ခတ္ မျပစ္မွား ခ်င္ပါဘူးေနာ္။ ၀ါနဲ႕ သဘာ၊ သူ႕သာ၀ကနဲ႕သူ ရွိပါတယ္။ ဘယ္သူ ခၽြတ္မွ ကၽြတ္မယ့္ သာ၀က ဆိုတာ သူ႕ဟာသူ ကံက ရွိၿပီးသား ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ မယ္ေတာ္ၾကီးကို ဘုရားက တရား မေဟာတာပါေနာ္။

ေအာင္ဦး said...

အကို..
က်ေနာ္လည္း မအားတာနဲ႔ လာတာေနာက္က်သြားတယ္။
ေရွ႕ကလူေတြေျပာထားတာေတြလည္း ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ.. အကုိေရးတာေတြက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အေနနဲ႔ သိထားသင့္တယ္။ အခုဆုိရင္ ေထရ၀ါဒ က နည္းလာၾကၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြျဖစ္ရတာလည္း အင္မတန္ ကံေကာင္းလို႔ ဆုိတာ အားလံုးေတာ့ သိၾကၿပီးသားပါ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရထားတဲ့ ဘ၀ အေျခအေနမွာ တကယ့္တရားနည္းမွန္ေတြ.. ဆရာေတြရွိပါရက္နဲ႔ လက္ေတြ က်င့္ၾကံၾကဖုိ႔ အားနည္တတ္ၾကတယ္။ အကိုေရးတာေတြ ဖတ္ရလို႔ မသိတာေတြကို သိလိုက္ရပါတယ္။ ေနာက္ေရးလာမယ့္ စာေတြကိုလည္း ဖတ္ဖုိ႔ ေစာင့္ေနပါမယ္ အကုိ။ ဓမၼဒါန ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အတြက္ သာဓု ေခၚဆုိပါတယ္။

စိတ္ခ်မ္းသာပါေစ..

မင္းဒင္ said...

ကိုဥပသကာ ..။
ခက္ခဲလွတဲ ့ ေကာက္ေႀကာင္းကုိ ေရးျခစ္တယ္..။
စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာဖတ္ရွဳသူေတြ လည္း ရွိေနတယ္..။
အားေပးပါရေစ။
မဂၤလံ မဂၤလာ မည္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ့။

မင္းဒင္

mm thinker said...

ဂ်ပန္ပိဋကတ္ဆိုတာလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဂ်ပန္ပိဋကတ္က ေထရဝါဒ ပိဋသံုးပံုကို ေရွးဂ်ပန္ၾကီးမ်ား ဘာသာျပန္ယူျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာမွတ္သားရဖူးပါတယ္။ တိဘက္ပိဋကတ္ေတြကို ေသခ်ာသြားေရာက္ ကူးယူသူကေတာ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံသား ရာဟုလာသံကိစၥည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ေထရဝါဒရဟန္းေတာ္ ျဖစ္လာျပီး ေနာက္ပိုင္း ကြန္ျမဴနစ္ဆန္သြားပါတယ္။

အထက္မွာ ကိုလူလ ေမးတာကို တစ္ခါတည္း ေျဖခဲ့ခ်င္ပါတယ္။

ေထရဝါဒနဲ႔ မဟာယာန ဘာကြဲသလဲ ဆိုေတာ့-
၁ - စာေပက်မ္းဂန္ ေရးရာ - မဟာယာနက ပိဋကတ္ကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္တယ္။ ေထရဝါဒက မျပင္ဘူး။ (ဗုဒၶက ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးမွာ “ငါေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ႏိုင္တယ္”လို႔ ခြင့္ျပဳခဲ့ဖူးလို႔ သူတို႔က ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထရဝါဒီေတြကေတာ့ ဘုရားက ေသြးတိုးစမ္း႐ံုစမ္းတာ၊ တကယ္က ျပင္ဖို႔ မလိုေအာင္ ကြန္ပလိျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။)

၂ - ပန္းတိုင္ေရးရာ - ေထရဝါဒက တကိုယ္ရည္ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ကို ေရွး႐ႈတယ္။ သူမ်ားကို ကယ္ဖို႔ ဘုရားဆုပန္တယ္ဆိုတာ ျပဳႏိုင္ခဲျခင္းတမ်ိဳးပဲ။ မဟာယာနက အဲသလို မဟုတ္ဘူး။ နိဗၺာန္ကို တကိုယ္ရည္ မွန္းတာဟာ မသင့္ဘူး။ ၃၁ ဘံုသားေတြကို ကယ္မရမယ္လို႔ အဓိက ယူဆတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔က နိဗၺာန္ထက္ ဘုရားဆုပန္ဝါဒကို လက္ကိုင္ထားၾကတယ္။

အေျခခံကြာျခားခ်က္က ဒါပါပဲ။ ဘာသာေရးအယူအဆမွာ ဗုဒၶေဟာခဲ့တဲ့ အႏွစ္သာရကေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုးမွာ တူပါတယ္။ ဥပမာ - သစၥာေလးပါး၊ နိဗၺာန္၊ ပဋိစၥသမုဒ္ပါတ္

မသက္ဇင္ said...

အထက္က ေျပာသြားၾကတာနဲ႔တင္--
အေတာ္ေလးျပည္႔စံုေနပါၿပီ--
ေရးထားတာေတြ ေကာင္းလွပါတယ္---

ထား၀ယ္ဆရာေလး said...

သဲတစ္မံႈ ေလာက္ ဘယ္ကမလဲ ... ဘ၀ အလင္းေရာင္အတြက္ ေျဖာင့္မတ္ေသာလမ္းနွင့္ မွန္ကန္တဲ့ အသိဉာဏ္ ကိုပါထိုးထြင္းေပးတဲ့ အလြန္တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပိုစ့္ပါ ။
မဟာယာန ဂိုဏ္းနွင့္ ပတ္သတ္ျပီး သိရေတာ့ ေက်းဇူးတင္ေနတယ္ ။ ထပ္ျပီးရွင္းလင္းေပးသြားအံုးမယ္ ဆိုတာ ကို သိရေတာ့လည္း ပိုျပီး ေက်းဇူးတင္ေနမိတယ္ ။ ဆက္လက္က်ိဳးစား သာသနာ ျပဳ နိူင္ပါေစ တကာေလး းဥပသကာ ...