ငါးပါးသီလျမဲသလား? တဲ့ ဒီေမးခြန္းကို က်ေနာ္ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေမးခံခဲ့ရဖူးတယ္ဗ်
အဲလိုေမးလာခဲ့တိုင္းလည္း က်ေနာ့္အေျဖက“ဟင့္အင္း”ပဲထြက္တယ္ဗ်၊ ဘယ္သူေမးေမး
က်ေနာ့္အေျဖကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲဗ်။
ေမးဆိုလို႔ေျပာရဦၤးမယ္ဗ်.. က်ေနာ္သြားေနၾကဆရာေတာ္ၾကီး ဦနႏၵမာလာရဲ႕သက္ေတာ္ (၉၅)ႏွစ္ ေျမာက္ ေမြးေန႔တုန္းကလည္း ဆရာေတာ္ၾကီးကုိယ္တိုင္ ပရိတ္သတ္အလယ္မွာ ေမးဖူးပါတယ္၊ က်ေနာ္ကလည္း ေျဖပါတယ္ဗ်ာ ရဲရဲေျဖတာေပါ့ “လံုး၀ငါးပါးသီလမလုံဘူးေပါ့” အဲလိုေျဖေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက ျပဳံးတယ္ဗ် ပရိသတ္လည္းျပဳံးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
အမွန္ေတာ့ သီလေတာ္ျမတ္က သိမ္ေမြ႔လြန္းတယ္ဗ်၊ ဒီေလာက္ သိမ္ေမြ႔လြန္းတဲ့ တရားေတာ္ျမတ္ သီလေတာ္ကို က်ေနာ့္လိုငမိုက္သားက နားလည္ေအာင္ကို မနည္းၾကိဳးစားေနရသူမို႔ မဂ္တရား ဖိုလ္တရား နိဗၺာန္တရားအေၾကာင္းေတြကို ညဏ္စဥ္အဆက္ဆက္ ဒိ႒ိသတ္နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေဆြး ေႏြးေနတဲ့အထဲ ၀င္ပါခ်င္ပါလည္း မ၀င္ရဲတဲ့အျဖစ္ပါဗ်ာ၊ တစ္ခါတစ္ေလမ်ားဗ်ာ စိတ္ရွိလက္ရွိေျပာေန လိုက္ၾကတာ.. အာလုံးနီးနီးေသာတပန္၊ သကဒါဂမ္ ၊ အနာဂမ္ေလာက္နီးနီးပါ.. အားက်တယ္ေပါ့ဗ်ာ။
တစ္ေန႔ကလည္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလႈဴကိုသြားေတာ့ ဘုရားခန္းထဲမွာ သီးသန္႔စားပြဲနဲ႔ တရားေဆြးေႏြးတာ ေတြ႔ေတာ့လည္း ခပ္ေ၀းေ၀းက ျပန္လာခဲ့ရျပန္တယ္။
တခါတုန္းကမ်ား တရားေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ လူၾကီးေတြ၀ိုင္းနာသြားျပီး နားေထာင္ၾကည့္တာ ၾကားရတာနဲ႔တင္ က်ေနာ္ လွည့္ျပန္လာခဲ့ရတာေလ၊ စဥ္းစားၾကည့္ေလ... ေျပာေနၾကတာက က်မ္းအကိုး အကား အျပည့္နဲ႔ဆိုေတာ့လည္း က်ေနာ္မ၀င္ရဲေပါင္ဗ်ာ။
ဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ပဲထင္တယ္ က်ေနာ့္ညဏ္က သီလအဆင့္ကမတက္ေသး။ တစ္ခါတုန္းကလည္း ေတာထဲမွာ တရားက်င့္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ဆီသြားဖူးေတာ့ “သားငယ္ေလး ဘာေၾကာင့္ပ်င္းတယ္ ဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ေအာင္ရွာခဲ့” လို႔မိန္႔ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ပ်င္းတယ္ဆိုတာကို ရွာလိုက္တာဗ်ာ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ၾကာတယ္ အပ်င္းတရားကုိေတာင္ ဒီေလာက္ၾကာခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္အဖို႔ က်န္တာေတြ မေတြးရဲေသးဘူးဗ် အခုလည္းအားေနရင္ သီလေၾကာင္းေလးေပါ့ဗ်ာ စဥ္းစားေနတတ္တယ္ေပါ့။ ဒီလိုစဥ္းစားရင္းနဲ႔ သာသနာပ ကာလမွာလည္း (၅)ပါးသီလရွိေနတယ္၊ အခု သာသနာတြင္း ကာလမွာလည္း (၅)ပါးသီလက ရွိေနတယ္ အနက္အဓိပၸါယ္ ကြာမယ္ေပါ့ ေတြးၾကည့္တယ္ ညဏ္မွီသေလာက္ေပါ့ဗ်ာ။
စဥ္းစားရမဲ့လမ္းေၾကာင္းက ဆရာေတြသင္ခဲ့တဲ့အတိုင္းေပါ့ဗ်ာ ဘာ လဲဆိုေတာ့
“ သားငယ္ေရ ေလာကေၾကာင္းကိုခ်ဥ္းကပ္မယ္ဆိုရင္ ပညတ္ကို ညဏ္ကုန္လြတ္ေဟ့ ဒီလိုပဲ ဓမၼေၾကာင္းကို ခ်ဥ္းကပ္ျပီဆိုရင္ေတာ့ ပရမတ္ကို ညဏ္ကုန္စိုက္ေတာ့”
ဒီလိုသြန္သင္ခဲ့ဘူးေတာ့ လည္း က်ေနာ္သီလ႕ို ဆင္ ျခင္ၾကည့္တယ္ဗ် ကိုယ့္ကိုကိုယ္သီလ ဘယ္ေလာက္လုံ လဲေပါ့ဗ်ာ။
ပါဏာတိပါတ
သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွင္က်ဥ္တာ ဒီအနက္က ဘုရားမပြင့္လည္းရွိေနတဲ့ အနက္ ဒါမွမဟုတ္ အျမင္ေပါ့ဗ်ာ၊ သာသနာေတာ္တြင္းသီလအရ ပုဓ္ခြဲၾကည့္တယ္ နား လည္းသေလာက္ ေပါ့ ေလ ေနတၳိက်မ္းလာစာဖတ္နည္းအရ
ပုဒ္တစ္ပုဒ္ကိုခ်ဲ႕ယူျခင္း အာ၀တၱာဟာရ ဟူလည္းေကာင္း ပရိ၀တၱနဟာရ ဟူလည္ေကာင္း ဆုိ၏ ပိဋကတ္ေတာ္၌ ေနယ်တၳဟုဆို၏
ပညာုရွင္ေတြေျပာတာဗ်။အဲ လို ဆိုေတာ့ ဆန္႔ထုတ္ၾကည့္တယ္ေပါ့ေလ သီလတစ္ခုျခင္းကို ဇစ္ျမစ္လိုက္တယ္ေျပာေျပာအဆးုံထိလိုက္တယ္ဆိုဆိုေတြးရေအာင္ျပီးေတာ့က်ေနာ္တို႕က်င့္ရေအာင္ ေနာ အဲခုနက ပထမသီလျဖစ္တဲ့ ပါဏာတိပတသိကၡာပုဒ္ရဲ႕
တိုက္ရုိက္အနက္= သူတစ္ပါး၏အသက္ကိုသတ္ျခင္း
သြယ္၀ိုက္အနက္= သူတစ္ပါးကိုနစ္နာေအာင္လုပ္ျခင္း
ဆန္႔က်င္အနက္= သူတစ္ပါး၏အသက္ကိုရွည္ေအာင္အားထုတ္ျခင္း
သီလတစ္ခုကို ျပီးျပည့္စုံေအာင္ ျဖည့္က်င့္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ဒီက်ေနာ္ေတြးမိတဲ့ အခ်က္သုံးခ်က္နဲ႔ ျပည့္စုံပါမွ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ သီလျဖစ္မွာပါ၊ ေလာကမွ အဓမၼတရားေတြ မထြန္းကားဖို႔ အရပ္ေျပာသီလ၊ အရပ္ေျပာ သမာဓိ၊ အရပ္ေျပာသတိ၊ အရပ္ေျပာပညာတို႔ကို ျဖည့္ေနရံုေလးနဲ႔ မျဖစ္ေရးျခာမျဖစ္ပါ။
အခုဟာက၀ိနည္းေရွာင္ “ငါမသတ္ရင္ျပီးဆိုျပီး သီလလုံေနတဲ့ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ ရွက္ေနမိတယ္ဗ် ဒီေတာ့ တစ္ဖက္သားကို နစ္နာေအာင္ လုပ္တာလည္း သြယ္၀ိုက္အနက္အရ ပါဏာတိပါတသိကၡာ ပုဒ္ကို ခ်ဳိးဖ်က္ တာပါပဲ။
ဆန္က်င္အနက္အရ သူ႔အသက္ရွည္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း တဲ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ ေလာက္ ၾကိဳးစားျပီျပီလဲ..? စဥ္စားေပးပါ ။
ပရမတ္ရႈေထာင့္က ေနျပီး ၾကည့္ရင္ေတာ့ ပါဏာတိပါတ ကံပုဒ္ရဲ႕ တရားကိုယ္က ေဒါသ၊
ဒီေဒါသတရားကို မိမိသႏၱန္မွာ မလာေအာင္ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ပါမွ၊ သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ႏုိင္ပါမွ ေဒါသရဲ႕ ဆန္႔က်က္ဖက္ အေဒါသေခၚ ေမတၱာတရားကို အခ်ိန္ျပည့္ ပြားစီးႏုိင္ပါမွ ပါဏတိပါတကံကို ဘုရား အလိုေတာ္က် ျပီးျပည့္စုံေအာင္ ျဖည့္က်င့္ နိင္ပါလိမ့္မယ္ ဗ်ာ။
ကဲပါဏာတိပါတ ျပည့္စုံေအာင္ လံုသလား.. က်ေနာ္ ဘာသာျပန္ ေမးေတာ့ “မလုံ” ဆိုတဲ့ အသံေလး ထြက္လာသဗ်။
ေနာက္တစ္ခုက အဒိႏၷဒါန
ပထမကတည္းက အမွတ္မရတဲ့အထဲ အခုဒုတိယသီလေတာ္ျမတ္ကိုေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ဆင္ျခင္ေနပါျပီ ။
တိုက္ရုိက္အနက္= ပိုင္ရွင္မေပးေသာပစၥည္းကိုခိုးျခင္း
သြယ္၀ိုက္အနက္= မေပးေပးေအာင္ဥပါယ္တံမ်ဥ္ျဖင့္ေတာင္းယူျခင္း၊ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း
ဆန္႕က်င္အနက္= မုတၱစာဂ(ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့စြန္႔က်ဲေပးကမ္းျခင္း)
ခုနကေျပာသလိုေပါ့ေလ ျပန္စဥ္းစားတယ္ ငါမခိုးဘူးဆိုတဲ့ ဟာေလးနဲ႔လံုေလာက္သလား
ဘယ္ေလာက္ထိ အနစ္နာခံ ေပးဆပ္ခဲ့ဘူးလဲ ၊ ရယူတာနဲ႔ ေပးဆပ္တာ ဘယ္ဟာမ်ားလဲ
မခိုးေပမဲ့ ျခိမ္းေျခာက္တာ၊ မေပးေပးေအာင္ ဥပါယ္တံမ်ဥ္သုံးတာေလးေတြ စဥ္စားေပးပါဗ်ာ။
ပရမတၳရႈေထာင့္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဒိႏၷဒါနသိကၡာပုဒ္ရဲ႕ တရားကိုယ္က ေလာဘ
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားတယ္၊ ျပန္ၾကည့္တယ္ဗ်၊ ဗိုက္ထဲေလာဘေတြ ခ်ိဳးျပည့္ေနတာ ေတြ႔ေတာ့ သြားျပန္ျပီေပါ့ဗ်ာ ေနာ္တစ္မွတ္။
ေနာ္ထပ္ဆက္ၿပီး စစ္ရဦးမွာလားဗ်ာ ေနာက္ထပ္ဆက္ျပီစစ္ရရင္ေတာ့ ...
2009 မွာေဆြသဟာ ဧျငိမ္းၾကည္သာရွိပါေစ
မသူေတာ္ေဘး၊အဓမၼေဘး ကင္းေ၀ၾကပါေစ
က်မ္းကိုး။ ။ဘ၀အျမင္သစ္(ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္)
7 comments:
သီလမွာ အထက္သို ့ဆန္၍ယူေသာ သီလ နဲ ့ ေအာက္သုိ ့ စုန္ေသာ သီလ ရွိရာမွာ အထက္ကုိ ဆန္ေသာ သီလကုိ က်င့္ႀကံတာဟာ မဟာေယာက်္ားေကာင္းေတြ လို ့ ႀကားဘူးပါတယ္ ။
မင္းဒင္
ဖတ္မွတ္နာယူသြားပါတယ္
အက်ိဳးရွိတာေလးမ်ား ဆက္လက္ေရးသားေပးပါဦး။
ခင္မင္စြာျဖင့္
ဟုတ္လွတယ္ အကုိရာ
သီလ အေၾကာင္း..က
အခ်ိန္ကုိက္ပဲ..။
သီလ ဆုိတာကလည္း ဘာ၀နာ နဲ႔တြဲမွ ျပည့္စုံ စိတ္ခ်ရတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးပါေၾကာင္း......
ေနာက္တစ္ခ်က္က
ကၠသာ နဲ႔ မစၧရိယ ပါပဲ..
ဘာ၀နာ နဲ႔ တြဲပီး ႏွိမ္နင္းအပ္တယ္လုိ႔ မွတ္သားဖူးပါေၾကာင္း...
တျခားဘာမွေတာ့ေျပာမတတ္ဘူခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ငါးပါးသီလေတာင္မွ အႏိုင္ႏိုင္ဆိုေတာ့ ..
သုေတသနအတြက္ပါနာတိပါတကံက်ဴးလြန္ေနရတဲ့အတြက္သီလပင္မလုံႏုိင္ေသးပါေၾကာင္းခင္ဗ်ား။
မဂၤလာပါအစ္ကိုေရ...
ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ညီလည္း ဘယ္လံုပါ့မလဲေလ။ ဒါေပမယ့္လည္းေလ ...
ဒီလိုသီလမလံု ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို တစ္ခုတည္းေသာတရားနဲ႔ ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တယ္လို႔ေတာ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႔ တရားတစ္ပုဒ္မွာ နာလုိက္ရပါတယ္အစ္ကို။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္၊ ျဖစ္ပ်က္မုန္းၿပီး ျဖစ္ပ်က္ဆံုးေအာင္ က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏုိင္ရင္တဲ့။
ရိုေသေလးစားစြာျဖင့္
ခ်စ္ညီေလး
ဖိုးသား
မွတ္သားစရာပို႕စ္ေလးပါ. တရားအေၾကာင္းအရမ္းမသိ ေတာ့အရမ္းမေရးရဲဘူး မွားမွာဆိုးလို႕ပါ ငါးပါးသီလ အားလံုးလံုရင္ေတာ့ေကာင္းပါတယ္ တစ္ပါးလံုရင္ေတာင္ ေတာ္၂ကို ကုသိုလ္ရပါတယ္
Post a Comment